Comentaris

Totes les entrades del blog permeten comentaris. Però pot passar que hi hagi temes més generals, que no sabeu on encaixar: dubtes, queixes, propostes per a l’AMPA. Aquest és el vostre espai.

Recordeu que per fer comentaris:

  • Cliqueu just sota el títol on hi diu Deixa un comentari (heu de ser al blog: no funciona des del correu electrònic).
  • Introduïu el nom, l’adreça de correu i, al quadre més gran, el comentari. L’adreça de correu no es fa pública, només és una mesura de seguretat.
  • Si voleu rebre per correu electrònic els comentaris que es vagin afegint, cliqueu al quadret del text Notify me of follow-up comments via email.
  • Si, aprofitant l’avinentesa, us voleu subscriure per anar rebent via correu les novetats al blog, cliqueu al quadret del text Notify me of new posts via email.
  • Cliqueu Envia comentari.
  • Tornarà a aparèixer el blog amb el vostre comentari i una nota que diu El vostre comentari està esperant moderació. No ho fem per fer censura sinó pels comentaris tipus spam que podríem rebre.

 

Anuncis

43 pensaments sobre “Comentaris

    • La campanya de matriculació 2015-2016 es posa en marxa. Les escoles públiques i els Instituts del barri de les Corts ja hem acordat la jornada de portes obertes.
      La data que fa referència al nostre centre és:
      Dia: dilluns, 29 de febrer de 2016
      Hora: a les 18h

      En aquesta jornada participa l’Equip Directiu, el Claustre de mestres i una representació de l’AMPA. Hi exposem el Projecte Educatiu, l’organització general de l’Escola i la concreció a l’aula de P3.

  1. La Diputació de Barcelona ha posat en marxa el nou portal infantil de la Xarxa de Biblioteques Municipals: el Gènius . Complementa l’oferta de la Biblioteca Virtual facilitant als nens i nenes l’accés a la cultura i la informació.
    Quatre personatges -en Gènius, en PlayMe, la Valentina i en Bit- són els amfitrions que guiaran els joves internautes pels racons d’aquest portal que substitueix el web Chilias, en funcionament des del 1998.

    El Gènius aplega la informació i els serveis de les 210 biblioteques i 9 bibliobusos de la Xarxa i els posa a disposició dels nens i nenes les 24 hores del dia i els 365 dies de l’any. Entre les novetats que aporta, a més d’una interfície molt més atractiva, hi ha: una àmplia selecció de documents a la mida dels nens i nenes (webs, bases de dades, guies de lectura, selecció de continguts de les bases de dades, reportatges Tretzevents, especials temàtics, selecció de novetats arribades a les biblioteques), recomanacions de lectura fetes per bibliotecaris especialitzats en públic infantil, informació més completa sobre les biblioteques (la mateixa informació que apareix al portal d’adults però amb imatge del portal infantil), jocs educatius, tràmits en línia, cerca d’activitats infantils a les biblioteques de la Xarxa, un apartat personal -el ClubBib- i la possibilitat de participar i valorar continguts.

    Tot i que està adreçat als nens i nenes entre 6 i 12 anys, el Gènius també inclou un espai per a mares i pares i escoles.

  2. Potser us pot interessar:

    Presentació del llibre:”Química a Infantil i Primària. Una nova mirada”.
    Hi intervindran: Jaume Cela, mestre, pedagog i escriptor, i Mercè Izquierdo, catedràtica emèrita de Didàctica de les Ciències a la Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB
    L’acte tindrà lloc el dijous 15 de març, a les 18 h, a la sala Ramon Fuster del Col·legi (Rambla de Catalunya, 8, principal, de Barcelona)

  3. La consellera d’Educació a RAC1, la podeu escoltar seleccionant el programa El món a RAC1 del dilluns 17-10-2011, franja horària 9:00. Situeu-vos sobre el minut 35. I segueix a la franja horària de les 10:00.

    http://rac1.org/a-la-carta/

    Marta.

  4. Proposta: Una bona opció a BCN si a casa teniu aprenents de conductors de monopatí, moto, bicicleta… és anar un diumenge al Parc Infantil de Trànsit darrere del Castell de Montjuic (www.bcn.cat/guardiaurbana/ca/quefem_educacioviaria_parcinfantildeltransit.html). Molt divertit i instructiu (amb semàfors, passos de vianants, senyals i, atenció!, que també hi posen multes.
    (Aquesta potser també una alternativa diferent a la celebració dels aniversaris de classe: primer taller de circulació i després pícnic als voltants.)

  5. Hola a tots,

    Des de la feina m’han fet arribar aquesta conferencia de l’Emilio Duro, sobre Optimisme i Il.lusió. Estic convençuda que us encantarà doncs és molt interessant tan el missatge com la forma d’expressar-la. Francament és ideal per reflexionar sobre com ens prenem la vida i com podem millorar l’educació dels nostres fills.

    http://www.aulatic.com/2011/04/05/conferencia-emilio-duro-optimismo-e-ilusion/

    Doneu.li una ullada és molt i molt bona!.

    • Moltes gracies, Marta, per l’enllaç. Com apuntes, això es per començar, tot apunta a que podem tenir un curs com a minim, ” mogut” en molts fronts.

      Benvingut tothom i bon començament de curs!

  6. EL PORQUÉ DE LAS COSAS

    NO ENTENC PERQUÈ ELS TALLERS DEL MES DE SETEMBRE, SI NOMÉS ES FAN AL SETEMBRE, HAN DE SER MOLT MÉS CARS QUE SI M’APUNTO NOMÉS AL MES DE OCTUBRE, NOVEMBRE, DESEMBRE ETC….. SUPOSO QUE ÉS UNA MENA DE CÁSTIG PER NO APUNTAR ALS NENS A TAN “VARIOPINTA” OFERTA D’EXTRAESCOLARS QUE TENIM, I QUE SI VOLEM QUE FACIN ANGLÉS O UN ALTRE ESPORT QUE NO SIGUI FÚTLBOL O BÁSKET HEM D’ABONAR ELS TALLERS I MAINADERES DE SETEMBRE CON SI FOSSIN ESPORÁDICS.

    HI HA ALGÚ QUE EM PUGUI DIR ALGUNA RAÓ LÓGICA AL MARGE D’UN TEMA DE FINANCIACIÓ O DE CÁSTIG???????

    • La gestió de les activitats extraescolars suposa mirar d’optimitzar el servei per a la major part de les famílies. Per això, per tal de tenir unes bones condicions econòmiques per part dels proveïdors i assegurar-nos l’estabilitat dels monitors, demanem a les famílies que, en la mesura del que sigui possible, es plantegin l’ús de les activitats de l’escola per tot l’any. Tot i això, com que entenem que en general tots podem tenir imprevistos, hi ha programades unes activitats més generals que es poden utilitzar esporàdicament. Però el cost de l’ús esporàdic ha de ser necessàriament superior a qui en fa un ús continuat i assegura a la resta que podrà disposar del servei. I l’ús del servei només al setembre, és un esporàdic.

      Aquest és el criteri que s’ha seguit fins ara i que es va decidir, conjuntament amb moltes altres coses, en la Junta de l’AMPA i, en el seu moment, amb l’aprovació de l’Assemblea, de la que, com a membre, formeu part. Per tant, està parcialment en mans de l’Assemblea modificar aquests criteris. I diem parcialment perquè la distribució, el tipus i els cursos als que van destinades les activitats extraescolars les aprova el Consell Escolar, un altre òrgan en el que les famílies estem representades.

      En qualsevol cas, creiem que hauria de ser evident que la Junta de l’AMPA no té cap interès econòmic ni personal en que les activitats siguin unes o unes altres i mira de fer el que pot tenint en compte les limitacions existents. Segurament ens equivoquem en moltes coses i, si considereu que teniu un projecte millor i el podríeu dur a terme, esperem sentir-lo a la propera Assemblea que tindrà lloc el primer trimestre de l’any vinent. L’assistència a les Assemblees en general, i per desgràcia, és molt baixa i qualsevol pas que serveixi per adonar-nos que si fem les coses junts i amb actitud positiva, avançarem molt més, serà benvingut.

      • He trigat una mica en contestar pq volia comprobar que el que dic, no m’ho invento, així que he buscat rebuts de l’escola del mes de setembre des de que la meva filla gran fa anglés fora de l’escola, va començar a primer i ara fará cinqué.

        La conclusió: MAI SE M’HAN COBRAT ELS TALLERS DE SETEMBRE COM A ESPORÁDICS!!!.

        Entenc que formo part de la junta i de l’ampa i que ens representeu i no dic que es faci malament (agraeixo molt a qui es dedica pq pot, vol o té més disponibilitat horaria) ni que ningú es guanny la vida amb les quotes del ampa, només vaig demanar el pq del cobrament com a esporádic si ho faré servir tot el mes, la resposta ja diu que hi ha activitats previstes per esporádics, que les puc pagar quan les faig servir o si les faig servir tot el mes de manera mensual, no s’explica pq el mes de setembre es considera diferent del d’octubre, novembre o desembre I ÉS AQUEST EL TEMA.

        No estic parlant d’apuntar.los a activitats que requereixen un mínim de nens per dur.les a terme, si no de Tallers i Aula d’estudi, considerades expresament per a l’ús que se li vol donar i no al preu que vingui de gust posar sino aquell que es considera adient per cubrir el servei, per tant….si l’apunto només al mes d’octubre i no desestabilit-zo el presssupost pq ho faig al setembre?????

        Això no és una crítica a l’ampa (sempre us ho preneu per aquesta banda i feu l’afegit de vine a la reunió i ho expliques….us heu plantejat que hi ha gent que no podem fer.ho??? que treballen fins tard. Probablement si les reunions fossin al matí, jo sí podría i molta gent no….i crec que això no es treu la capacitat de posar de manifest allò que ens sembla malament ). sino a una decisió que s’ha pres sense que es sàpiga explicar, com cal, el pq i probablement és pq no n’hi ha de pq, o és pq sí, i per això ja tinc el govern!!

        Així que pesonalment i des de aquí insto a les families a que es manifestin sobre aquesta decisió, que personalment impugno i no penso obeïr.

      • La diversitat d’opinions dóna riquesa a una comunitat. No tots estem d’acord amb tot. T’hem donat unes raons i no les consideres correctes. Hi tens tot el dret. Consideres que l’AMPA ho hauria de reconsiderar. Hi tens tot el dret. De fet, recollim la teva opinió i la tindrem especialment en compte per a la propera Assemblea. Formes part de l’AMPA i pots fer arribar les teves opinions per moltes vies, una de les quals és aquest blog on, per cert, has pogut expressar lliurement el que t’ha semblat sense que se t’hagi retallat ni una coma. Si els comentaris triguen a aparèixer de vegades és per evitar l’spam però cap comentari de membres de l’AMPA ha estat censurat. A més, en el blog, més tard o més d’hora, la Junta mira de donar resposta als dubtes o comentaris que s’hi expressen tan aviat com pot.

        L’AMPA és un òrgan democràtic. Això vol dir que les decisions les pren la majoria i les acatem tots. La majoria de les decisions es prenen en una Assemblea que se celebra un cop a l’any. L’any passat es va aprovar el document Tal com som que es va penjar al blog. En aquest document hi apareix el tema de les quotes del setembre. Per tant, la decisió la va prendre l’òrgan on cada un de nosaltres té vot. Això vol dir que queda fixat per sempre? No. Aquest document es va redactar precisament perquè tothom conegués les regles de funcionament. A partir d’aquí, cada any es tornarà a presentar a votació a l’Assemblea per si hi ha algun aspecte que no s’ha recollit o es vol discutir. També és a l’Assemblea on s’aproven les quotes i s’escull la Junta. Totes les associacions disposen d’aquesta reunió un cop a l’any per opinar, comentar, discutir i, sobretot, votar. És bo fer l’esforç d’assistir-hi perquè és la manera que tothom se senti representat. Si més no, estaria bé que tothom llegís els documents que s’hi aproven.

        Som una comunitat i podem prendre dues vies: anar tots a la una, mirant de crear un espai de trobada i de construcció en positiu, encara que no estiguem d’acord amb totes les decisions, o anar cada un a la nostra i, si no ens agrada el que hi ha, no complir-ho. Creus que expressar que no tens cap mena d’intenció de pagar les quotes és una opció constructiva que ajuda a l’esperit democràtic de l’associació i a la convivència? No és millor animar a la gent que assisteixi a l’Assemblea o faci arribar una queixa a la Junta per fer sentir la seva veu enlloc d’animar-los a que no paguin?

        Finalment, expresses que no ets crítica amb l’AMPA i que no hi participes perquè només tens disponibles els matins. Tenim moltes idees i moltes vegades la necessitat d’algú que tingui disponibles els matins per fer gestions que no podem fer la resta (per exemple, per buscar un proveïdor de samarretes i xandalls). Només cal que estiguis disposada a donar el teu temps per millorar l’espai que compartim tots plegats. I sí, tens raó, mai dels mais ens cansarem de demanar la col·laboració i de recordar que no som una empresa privada, ni tan sols polítics a canvi d’un sou, sinó una colla de gent que regala el seu temps a canvi de res més que la satisfacció personal quan les coses surten bé. I estaria bé que tots i cadascun dels membres de l’AMPA passés una temporada per la Junta. Veuria les coses d’una altra manera.

      • No puedo contestar a vuetsra última respuesta (no hay pestaña al efecto)así que lo hago en vuestra respuesta anterior.

        LA respuesta que se me da, moralinas aparte, sigue sin contestar la pregunta: “PQ SEPTIEMBRE ES DIFERENTE DE OCTUBRE, NOVIEMBRE, DICIEMBRE ETC…”

        Decís en vuestra respuesta que se me ha dado una respuesta y no me ha gustado. FALSO. La respuesta que dabais era:

        * I l’ús del servei només al setembre, és un esporàdic.

        Aquest és el criteri que s’ha seguit fins ara i que es va decidir, conjuntament amb moltes altres coses, en la Junta de l’AMPA i, en el seu moment, amb l’aprovació de l’Assemblea, de la que, com a membre, formeu part. *

        Es decir, que septiembre siempre ha sido considerado mes especial y yo no me entero. A lo que respondí:

        *He trigat una mica en contestar pq volia comprobar que el que dic, no m’ho invento, així que he buscat rebuts de l’escola del mes de setembre des de que la meva filla gran fa anglés fora de l’escola, va començar a primer i ara fará cinqué.

        La conclusió: MAI SE M’HAN COBRAT ELS TALLERS DE SETEMBRE COM A ESPORÁDICS!!!.*

        Ahora en vuestra última respuesta decís:

        *L’any passat es va aprovar el document Tal com som que es va penjar al blog. En aquest document hi apareix el tema de les quotes del setembre. *

        Resumen: Pido que se me explique el criterio seguido por el Ampa, por el que se decide que septiembre me tiene que salir más caro, se me dice que siempre se ha hecho,así y en la siguiente respuesta, que es un tema de un acuerdo del año anterior que se aplicará este año.

        En definitiva, NOS VOLVEIS LOCOS!!!

        Me parece mucho más sencillo que me digas, tienes razón, no hay más criterio que la decisión soberana del Ampa, no hay criterio, se nos ocurrió así y así se votó, ahora no podemos improvisar una modificación, en la próxima junta lo debatimos y aportaremos un criterio (quien no haga una determinada actividad todo el año se le cobrará esporádico) o retiraremos la propuesta, pq efectivamente aplicarla sólo al mes de septiembre carece de toda lógica.

        En lugar de eso, hablas de falta de censura, unidad de voto, actitud constructiva etc….. conceptos todos ellos muy respetables pero que no contestan para nada a lo solicitado.

        Por último, NUNCA he dicho a nadie que haga lo que yo voy a hacer, de hecho la frase es precisamente que la gente exprese su opinión y en consonancia a lo que pido a la gente, expreso la mía. Que te parecerá mejor o peor,pero es la mía, y no pido que nadie la secunde.

        Acabando, tienes razón todos deberíamos ser empresario, empleado, ama de casa, político, funcionario etc…por un día y veriamos el mundo de diferente manera, pero somos lo que somos y no dá para más.

        En cuanto a mi colaboración matutina, Mercé sabe quien soy y puede pedirme lo que quiera cuando quiera.

      • Mirarem d’anar més al detall. La incidència de famílies que utilitzen el servei només un mes és molt mes alta el setembre que en qualsevol altre mes (hi ha moltes activitats fora de l’escola que comencen a l’octubre). A més, si demanem les inscripcions al maig/juny és perquè hem de demanar als proveïdors quants monitors ens caldran per a l’any vinent. I el mes en què es comença a utilitzar el servei és el setembre. Per tant, estem demanant més monitors que els que realment necessitarem la resta del curs. Això suposa més despeses que, en el càlcul de quotes, acaben assumint parcialment els que ho utilitzen tot l’any i hem considerat que no és just. Tornem-ho a repetir: si la resta pot utilitzar el servei de forma esporàdica és perquè hi ha qui ho utilitza durant tot l’any.

        Dius que hem dit que “septiembre siempre ha sido considerado mes especial” i no tens raó. Si mai havies pagat el setembre com a esporàdic és perquè no s’havia treballat prou sobre aquest fet que els usuaris de tot l’any han d’assumir el cost que suposen els usuaris de setembre. I la Junta d’aquest any sí que ho ha considerat important quan redactava el reglament intern. Quan diem “Aquest és el criteri que s’ha seguit fins ara” no ens referim a que el setembre ha estat diferent des de temps immemorials sinó a que és el criteri que se segueix des de que es va prendre la decisió i fins que aquesta decisió sigui revocada.

        Dius que les quotes d’aquesta activitat estan “considerades expresament per a l’ús que se li vol donar i no al preu que vingui de gust posar sino aquell que es considera adient per cubrir el servei”. No posem el preu que ens ve de gust posar a cap activitat. El que fem, i expliquem cada Assemblea, és dividir el cost total dels proveïdors més els costos d’estructura pels usuaris inscrits. És per això que ens cal un compromís anual. És per això que el cost d’esporàdics és més alt, per assumir els costos d’estructura i, fins i tot, aquest possible ball de monitors.

        El millor de tot és que des de la primera resposta t’estem dient que tot és discutible, que cometem molts errors (de tot tipus: en els cobraments, donant explicacions, prenent decisions…) perquè som voluntaris i que hi ha uns espais per dialogar però també per decidir. El que no farem es prendre una “decisión soberana”, com tu dius, respecte a una decisió que es va prendre en Assemblea sinó que mirarem els pros i els contres, acceptarem les opinions que rebem (si anessin acompanyades d’un estudi de costos amb diferents alternatives, ja seria impressionant), i ho tornarem a sotmetre al màxim òrgan de decisió de l’Associació.

        Suposo que consideres que comentaris com “tan variopinta oferta”, “probablement és pq no n’hi ha de pq, o és pq sí, i per això ja tinc el govern”, “decisió, que personalment impugno i no penso obeïr”, “nos volveis locos”, “no hay más criterio que la decisión soberana del Ampa, no hay criterio, se nos ocurrió así y así se votó, ahora no podemos improvisar una modificación” són constructius i promouen un espai de conversa i diàleg. Nosaltres optem per això que tu consideres “moralinas” perquè l’altra opció, davant d’expressions com aquestes, és plegar i ja vindrà algú altre a recollir-ho, que de maldecaps ja en tenim prou amb els de casa. Aquest estament impersonal al que et dirigeixes es diu Junta i està format per més de vint persones que representem aproximadament un 10% de les famílies de l’escola i que s’escullen anualment a l’Assemblea. N’hi ha que portem més temps, n’hi ha que encara no portem un any i, a més d’organitzadors, també som usuaris dels serveis de l’AMPA. Al mateix blog pots veure qui som, noms i cognoms. Alguns hem compartit reunions d’aula amb tu i hem intercanviat correus electrònics, perquè com a mínim hi ha un membre de la junta de cada classe. Fem el que podem, el que considerem que és millor i estem oberts a totes les crítiques constructives que se’ns vulguin fer (i als relleus, també). Però les decisions les prenem quan i on toca.

        Finalment, si encara consideres que no tens la resposta que volies, en podem seguir parlant en el blog (això sí, a l’agost no hi haurà respostes perquè, tot i que potser penjarem informacions generals, estaran programades perquè serem de vacances) o pots demanar una entrevista amb la presidenta de la Junta. Si no és així, de totes maneres, us mantindrem informats de les decisions que es prenguin al respecte quan reprenem el curs i les reunions amb les forces renovades.

      • Gracias por contestar a mi pregunta. Tienes razón no eran necesarios cinco mensajes para eso.

    • Ostres!!!!!
      Jo no sóc de l’AMPA però penso que els pares que la formen tenen prou feina com per castigar a algú. Suposo que hi deu haver una raó per la qual van prendre aquesta decisió.
      Ho podem preguntar a la pròxima reunió de l’AMPA a veure que ens expliquen.

      • Perdó!!!! No havia llegit tot l’intercanvi de missatges!!!!!!!
        Jo penso anar a la reunió de l’AMPA a discutir sobre aquests assumptes. I per cert, que passa quan un pare no vol pagar el que li correspon? Penso que hauria de haver alguna conseqüència!!!!! A l’assamblea en parlem.

        Gràcies per treballar cada dia per nosaltres AMPA.
        Salutacions

      • Hola a tots,

        ABANS QUE RES EXPOSAR QUE NO POSO EN DUBTE LA FEINA DELS MEMBRES DE L’AMPA PERÒ SI LA CORRECCIÓ DELS MECANISMES D’OBTENCIÓ DE LES SEVES DECISSIONS.

        Mireia, tens tota la raó, hem d’anar a la reunió i exposar allà aquests temes, erròneament vaig pensar que aquesta via era la correcta per tractar aquests temes, però ja m’he adonat que no.

        Neus i Jordi, personalment el calificatiu impecable, me’l reservo per allò que denota excel.lència i entenc que haver de contestar cinc mails per obtenir una resposta a la teva pregunta, no ho és. Però respecto plenament la vostre opinió, així com la de l’Ampa, de la que també formo part.

        En quan al fons de la qüestió, intentaré explicar qué volia dir.

        Entenc que l’Ampa és un grup de persones escollides pels pares i mares de l’escola, de la mateixa manera que si ets propietari d’una vivenda esculls al president i secretari de la junta de propietaris, i de la mateixa manera que quan votem amb el nostre vot, si coincideix amb el de la majoria o no vot escollim quin partit volem que ens representi i governi, no???.

        Doncs bé, l’Ampa i la junta de propietaris, han d’actuar de la mateixa manera. Quan es convoca una junta se’t fa arribar un ordre del dia, sobre les qüestions ha decidir i ni la Junta ni l’Ampa, haurien de poder decidir altre cosa que no sigui el que hi ha allà. Pq d’aquesta manera si tú no vas a la reunió dones per vàlid allò que saps que s’ha de decidir i te’s igual si surt blanc o negre. El que no es pot admetre, sota el meu punt de vista, es que es prenguin decissions al marge d’un ordre del dia i sense que la resta de pares que no van a la reunió, puguin saber que han donat autorització amb la seva no assistencia a temes que ignoraven. Es a dir, no es pot entendre que estic d’acord amb allò que ni sabia que s’anava a decidir. ( variar la forma de pagaments, suscripció a plataformes etc….)

        La manera contraria d’actuar, al que he exposat, és el que s’en diu Consell de Ministres, allà ells decideixen sense l’aprovació de ningú dels que varem votar o no i formem part del poble que representen. Hem d’acatar les decissions que allà es prenen i punt.

        En quan la fons de la qüestió, les extraescolars, als exclusius efectes de setembre. Això serà objecte de debat ampli a la junta de l’ampa i allà exposaré, pq una escola que sempre s’ha caracteritzat per ser SOLIDARIA (paguem la mateixa quota de llibres, independentment del curs que fagi el teu fill, de les sortides que fagi o del material que efectivament es facilita, entre d’altres…) ara decideix que els pares que sí fem extraescolars tot l’any no hem d’assumir la variació de preu que entenc suposa que el mes de setembre enlloc de d’un monitor per curs i activitat hi hagi d’haver més. Questions totes elles que estic segur que la Junta sabrá justificar i explicar quins diners són els que assumim els pares que fem activitats tot l’any envers qui les fa només al setembre. Quants monitors de més es contracten, pq aquests criteri només s’aplica al mes de setembre, pq encara que no siguin mesos sencers els abonem com a tal etc…. I pq aquesta no asumpció de la variació no ha suposat un baixada de les quotes d’extraescolars de qui les fem servir tot l’any.

        Finalment dir.vos que no he apuntat als meus fills a les activitats extraescolars esclusives de setembre i que per tant no tinc cap deute amb l’Ampa.

  7. Si us interessa adherir-vos al manifest de la FaPaC “La Sisena Hora també a la Pública” el trobareu a http://www.fapac.cat/
    Animeu-vos, és important que se senti l’opinió de les famílies!!

  8. Per la Sara
    Aquest anyels nens i nenes de 3er han pogut gaudir de la Sara, una noia que ha fet pràctiques a la nostra escola.
    La Sara el hi ha portat un fantástic regal, un CD on ha recopilat els moments viscuts a classe, amb fotos i videos, que el nens recordaran amb molta il.lusió.
    Sara serás una gran mestre!!
    Moltes gràcies

  9. De cara als horaris del curs vinent, si al final s’aprova que s’acabin les classes a les 15,30h no sé si seria possible organitzar un servei de mainadera de 15,30h a 16h.
    Tinc entès que es proposa que l’activitat extraescolar de la tarda sigui de 15,30 a 17h, però deixant els primers 30 minuts d’esbargiment al pati.
    Per les famílies que no volem fer l’extraescolar però que no podem arribar a recollir la canalla abans de les quatre podria ser una molt bona solució.

    Si l’AMPA us ho podeu estudiar…
    Gràcies!!

    • Moltes gràcies pel comentari, Esther. Com ja hem dit per correu i repetit al blog, qualsevol informació que us arribi prèvia al 8 de juny és provisional, no definitiva. De totes maneres, recollim la teva proposta.

    • Molt interessant el programa. Se’n poden extreure bones pràctiques educatives i de gestió de centres. També cal conscienciar la classe política que el futur d’un país està en l’educació, és una bona “inversió”, cal invertir bé i tots a una.

      M’ha agradat molt el reportatge i agraeixo la Montse que ens ha avisat de l’emissió.

      Marta.

  10. “Contes japonesos”, una proposta de lectura que va aparèixer a la secció de recomanació de llibres de la darrera revista de l’escola. Nosaltres hem seguit el consell i he de dir que ens està agradant molt. És un recull de contes japonesos, molt ben il·lustrats i amb una acurada edició, que permet endinsar-se en la cultura i tradició japonesa. Us el recomano.

    Marta.

  11. Tinc una queixa!!!

    Des de fa uns quants dies el meu fill de P5 diu que no vol anar ni dijous ni divendres a l’escola i no conseguia saber pq. Avui la meva filla gran m’ho ha fet saber, de boca de la monitoria que porta el taller dels petits………sembla ser que aquests dies fan tallers, cosa que sincerament ignoro ja que com a extraescolar no está apuntat, i li han demanat que porti uns rotllos de paper de wc i una caixa de formatgets.

    Quan m’ho va demanar li vaig dir que els rotllos cap problema però que la capsa era difícl ja que no som consumidors d’aquest producte i…….suposo que direu….doncs demana.li a algú, no??? Doncs….. no ho he fet i em reservo els motius.

    Quina és la conseqüència, doncs que al nen se li ha fet saber que si no porta el material no podrá fer el taller, motiu que ha fet que el nen porti una setmana dient que no vol anar a classe…….

    Al marge de la opinió que tinc sobre l’aportació de material de fora de l’escola, que crec del tot innecessari, el que tinc clar és que no es pot excloure ningú d’una activitat per aquest motiu. I sé, ho tinc clar, que em direu des de l’ampa que això no pasará mai, el que realment em molesta és la sensació que s’ha provocat a la criatura.

    • Al Parvulari, la sisena hora es cobreix amb monitors que estan amb els nens i les nenes mitja hora abans i després de dinar. Entenc que, si no està apuntat a l’activitat de Multiactivitat de 4 a 5, aquesta és l’explicació perquè si es queda a dinar, l’estona que estan amb els monitors la passen al pati.

      Per tant, penso que el teu comentari cal dirigir-lo directament a l’Escola. Si vols, podem fer aquesta gestió nosaltres o si vols la pots fer tu personalment. Tampoc he aprovat encara el teu comentari al blog perquè primer em volia dirigir a tu personalment. Si encara ho creus oportú, l’aprovaré i inclouré la resposta, un cop aclarim en quin moment hi ha aquest desencontre amb la gestió dels monitors.

      Gràcies per confiar en aquesta eina de comunicació. Mirarem d’esclarir el tema al més aviat possible.

      • Ja vaig parlar divendres amb la Pilar i tampoc va saber de qué anava. Arribo a la conclusió de que ha de ser a l’hora escolar ja que no fa tallers extraescolars aquests dies. La veritat és que no sé si pertany a l’ampa o a l’escola, pq els monitors són ampa no??

        En relació a incloure o no el comentari al blog no sé que dir, pensaba que era una eina de lliure expressió sense filtres a on podiem dirigir les queixes, sense haver d’esbrinar si els monitors en el moment de la queixa són ampa o escola. Crec que l’important és el fet i l’influència sobre la criatura, no l’organisme responsable. Dubto que ni l’ampa ni l’escola diguim a aquesta monitoria que ha d’actuar d’aquesta manera.

        En cas de que la meva resposta passi el filtre sí que t’agraïria ho fessis amb aquesta última resposta.

      • Publico el teu comentari sense cap mena de problema. De fet, ja està publicat. I si vols hi afegeixo el comentari. No es tracta de censura. Es tracta de que, com que vaig detectar que es tractava d’un tema d’escola, potser no el volies al blog. Si hem posat aquest espai, és precisament perquè tothom s’hi pugui expressar amb tota llibertat. I si hi ha un moderador dels comentaris és perquè no se’ns colin missatges comercials o alguns que fossin ofensius.

        Els monitors no són AMPA. L’AMPA organitza les activitats de Mitja pensió i les Extraescolars de la tarda. Si no fa tallers, l’única explicació és la sisena hora. Com et vaig explicar en la meva resposta, la sisena hora de Parvulari es cobreix amb monitors i és l’Escola qui els contracta i és l’Escola qui coordina la feina que s’hi fa. Aquesta setmana mirarem de treure’n l’entrellat de tot plegat, perquè si es tracta de sisena hora la Pilar hauria de saber de què li estaves parlant. Discrepo molt de que no es tracti de saber qui és l’organisme responsable. Precisament es tracta de saber qui n’és el responsable per poder-ho resoldre i cal tenir molt i molt clar que, com a organitzacions, una cosa és l’Escola i l’altra és l’AMPA i, tot i que mirem de coordinar-nos tan bé com sabem, cada entitat és responsable de les activitats que realitza.

        Finalment, només et voldria recordar que l’AMPA la formem pares i mares amb fills a l’Escola, alguns amb família nombrosa, amb feines fora de casa, que dediquem part del nostre temps lliure a la gestió d’activitats, a la millora de l’experiència escolar, a la comunicació amb la Direcció. I tot sovint tenim més maldecaps que satisfaccions. No som una empresa, sinó voluntaris. Segurament, ens equivoquem sovint o no arribem a tot arreu, però estem molt oberts a la col•laboració de qualsevol persona que pensi que ho pot fer millor.

        De nou, gràcies per utilitzar aquesta via de comunicació.

  12. Mirant l’InfoK hem vist aquesta informació:

    http://las1000grullas.wordpress.com/
    Me llamo Makiko. Soy una japonesa que vive en Madrid desde hace un año. Como sabéis, hubo un gran terremoto en Japón el viernes 11 de marzo. Este terremoto me ha afectado mucho emocionalmente. Hasta bien entrada la mañana del viernes no tuve noticias de mi gente, no sabía si estaban vivos o muertos. Japón se colapsó y durantes horas me fue imposible comunicarme con nadie. Aunque finalmente mi familia y amigos salieran ilesos, me sigue angustiando mucho ver las noticias que llegan desde Japón. Así que se me ha ocurrido una idea. El plan es que cada persona haga una grulla de origami. Para ayudaros, he hecho un vídeo explicando cómo se hace:

    Después, me gustaría que cada uno se hiciera una foto con su grulla y me la mandara a ésta dirección: las1000grullas@gmail.com
    En Japón solemos hacer 1.000 grullas para que se cumpla un deseo. Por eso necesito vuestra ayuda para animar a mi país y especialmente a la gente que está en las zonas más afectadas por la catastrofe. Una vez que tengamos las mil grullas, se las enviarémos a nuestros amigos del norte de Japón, que tanta ayuda y tanto ánimo van a necesitar.
    Muchísimas gracias por vuestro interés y espero que, entre todos y con este esfuerzo, podamos hacer que se cumpla este deseo.
    Arigato ありがとう Makiko 真紀子


    Us animeu a participar?

  13. Estic molt d’acord en adherir-nos a Som Escola!!!!!!! Vivim a Catalunya i cal defensar la nostra llengua. La meva filla de P4 sap el castellà tot i que ningú li ha ensenyat. S’ha de protegir el català perquè pel castellà no cal patir.

  14. M’ha encantat l’entrevista que acaba amb aquest conte tan bonic:

    “Ella tenía labios de pincel, él tenía labios de acuarela y en un cruce de dos calles coincidieron. Allí, en aquel punto del tiempo y del espacio, se quedaron mirando largo rato. (Respira profundamente). De pronto, impulsados por un ímpetu pictórico, acercaron sus rostros y se besaron. Al separarse, tenían ambos una sonrisa pintada en los labios”.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s