Comissions

Les comissions actuals de l’AMPA són les següents. Per més informació sobre el funcionament de l’AMPA, recomanem la lectura del document Tal com som.

  • Econòmica i de personal:
    • Elabora els pressupostos i en fa el seguiment econòmic durant el curs.
    • Fa la gestió i seguiment dels moviments bancaris.
    • Gestiona les incidències econòmiques que vagin sorgint, ja sigui amb els proveïdors externs com amb les famílies de l’Escola.
    • Revisa els contractes amb les empreses i el personal contractat.
    • Gestiona i fa el seguiment d’empreses i personal, ja sigui directa o indirectament.
    • La tresoreria de l’AMPA ha de comptar amb un fons de maniobra igual o superior al 5% del pressupost anual.
  • Adults i participació:
    • Organitza les activitats adreçades als pares i mares o a les famílies en general:
    • Escola de Pares. Xerrades/conferències al voltant d’algun tema referent a l’educació dels nostres fills i filles. Cal triar el tema, posar una data i localitzar un conferenciant.
    • Participació a les reunions d’AMPA del Districte, coordinadora d’AMPAs de Les Corts.
    • Venda de llibres per Sant Jordi. Recollida, revisió i venda de llibres de segona mà, preparació de la parada… Els beneficis es lliuren a l’Escola per a l’adquisició de llibres nous per la Biblioteca.
  • Comunicació i tecnologia:
    • Elaboració i seguiment de la pàgina web de l’AMPA.
    • Suport tècnic a l’Escola sempre que sigui possible.
    • Col·laboració amb una comissió de mestres per a l’elaboració de la Revista de l’Escola.
    • Redacció i revisió periòdica de la normativa de funcionament de l’AMPA: Tal com som.
  • Menjador:
    • Contractació i coordinació del servei d’alimentació, tant supervisant els menús com el personal de cuina.
    • Seguiment amb la responsable de cuina d’incidències, ja sigui a nivell de l’empresa d’alimentació com a nivell intern.
    • Seguiment del curs i negociació amb l’empresa d’alimentació.
  • Escola Inclusiva:
    • Suport als alumnes amb necessitats educatives especials del tipus que sigui i acreditades per l’òrgan corresponen en el que fa referència a les activitats gestionades per l’AMPA.
    • Contractació de monitors de suport, d’estudiants d’integració social o similar en pràctiques…
    • Organització d’activitats de captació de recursos, com els Encants (recollida i selecció del material, preparació de la venda i les activitats complementàries, tramesa del material sobrant a organitzacions de caire benèfic…) o la venda de llibres nous per Sant Jordi.
    • Participació i organització d’altres activitats per a la integració.
  • Piscina:
    • Selecció i contractació de les instal·lacions.
    • Seguiment i resolució d’incidències.
    • Coordinació amb la Comissió de Monitors.
  • Esports:
    • Selecció i contractació de les empreses responsables.
    • Seguiment i resolució d’incidències.
    • Revisió del material disponible.
    • Coordinació de l’organització dels partits que es fan a l’escola.
    • Organització de jornades esportives.
  • Monitors:
    • Selecció i contractació de l’empresa responsable.
    • Seguiment i resolució d’incidències.
    • Coordinació amb les Comissions de Piscina, Teatre i Menjador.
  • Música:
    • Selecció i contractació de l’empresa responsable de les activitats.
    • Seguiment i resolució d’incidències.
    • Coordinació amb la Comissió de Monitors.
    • Col·laboració en l’organització dels concerts amb l’empresa responsable, conjuntament amb la Comissió d’Adults i Participació
  • Teatre:
    • Selecció i contractació del responsable de l’activitat.
    • Seguiment del funcionament de les activitats.
    • Resolució d’incidències.
    • Coordinació amb la Comissió de Monitors.
    • Col·laboració en l’organització de les representacions de final de curs.
  • Escacs:
    • Selecció i contractació de l’empresa responsable de les activitats.
    • Seguiment i resolució d’incidències.
  • Jornada escolar:
    • Treballar el concepte “jornada escolar” i concretament de “horari lectiu dins de la jornada escolar” per decidir si la jornada lectiva actual és la millor per a l’alumnat o n’hi ha de millors i possibles.
    • Clarificar el concepte i els criteris per definir la jornada lectiva concreta emmarcada dins de la jornada escolar.
    • Establir la jornada lectiva com a punt d’arribada comú per tal que les metodologies aplicades per l’escola siguin més efectives.
  • Per una escola pública de qualitat:
    • Vehicular l’expressió de l’AMPA i l’Escola davant de les retallades en educació.
    • Baixes que no es cobriran a curt termini.
    • Jornades retallades.
    • Menys hores disponibles per a l’acompanyament de sortides.
    • Buscar solucions a problemes derivats d’aquestes retallades.
  • Comissió del bar
    • Encarregar-se del bar els dies dels Encants i durant les jornades que es cregui convenient.
  • Comissió Camí Escolar
    • Gestió del camí escolar juntament amb 3 escoles més del barri
    • Comissió del Casal
    • Comissió mixta i temporal entre menjador i monitor per tal d’organitzar i supervisar la gestió del casal d’estiu.